გამოკითხვები
რა ტიპის სტატიებს ისურვებდით ?

მინდია ცეცხლაძე - ნიცშეს ტექსტების გაყალბება გიორგი თავაძის თარგმანებში

მინდია ცეცხლაძე - ნიცშეს ტექსტების გაყალბება გიორგი თავაძის თარგმანებში

ნიცშეს ტექსტების თარგმნა, კარგი ნიცშელოგების გარდა, ყველას რომ უნდა აეკრძალოს, ეს უკვე დასავაბუთე ლევან კობახიძის წიგნში - ‘ნიცშეს „მორალის გენეალოგიაზე“: კეთილშობილური ღირებულებების დასტურყოფა’
გორვანელი - სულის ,,ფენომენი“ (სამკუთხედის პრინციპი - ლ.გ.)

გორვანელი - სულის ,,ფენომენი“ (სამკუთხედის პრინციპი - ლ.გ.)

ადამიანი და სული განუყრელი ერთიანობაა, მაგრამ დანარჩენ ცოცხალ არსებათაგან რამდენს შეიძლება ჰქონდეს ღვთაებრივი სული, ეს მეტად რთული სათქმელია. თუ გადავხედავთ ფილოსოფიის ისტორიას, ჩვენ დავინახავთ, რომ
ფრიდრიხ ნიცშე - რელიგიურობის არსი (თარგმანი - ნუგზარ კუჭუხიძე)

ფრიდრიხ ნიცშე - რელიგიურობის არსი (თარგმანი - ნუგზარ კუჭუხიძე)

  ადამიანის სული და მისი საზღვრები, საერთოდ დღემდე მიღწეული მოცულობა ადამიანის გამოცდილების, სიმაღლე, სიღრმე და ამ გამოცდილების შორეთი, სულის მთელი წინანდელი. ისტორია და მისი ჯერ კიდევ ამოუწურავი
ზურაბ ხასაია - ამერიკული მსოფლმხედველობისათვის

ზურაბ ხასაია - ამერიკული მსოფლმხედველობისათვის

ამერიკელის მენტალურ თვალსაწიერს, ანუ, ზოგადად, ამერიკულ ცნობიერებას შეიძლება ,,გონივრული ეგოიზმი" ვუწოდოთ; პირობით, ცხადია. ეს არის ტერმინი, რომელიც თავის დროზე თომას ჰობსმა შეარჩია ადამიანის ვითარცა
ბერტრან რასელი - რატომ არ ვარ ქრისტიანი (თარგმანი - ნუგზარ კუჭუხიძე)

ბერტრან რასელი - რატომ არ ვარ ქრისტიანი (თარგმანი - ნუგზარ კუჭუხიძე)

თავმჯდომარის სიტყვიდან თქვენთვის უკვე ცნობილია ჩემი დღევანდელი ლექციის თემა: „რატომ არ ვარ ქრისტიანი“. ალბათ, თავდაპირველად კარგი იქნებოდა გვეცადა სიტყვაში - „ქრისტიანი“ გარკვევა. საქმე იმაშია, რომ
კარლ გუსტავ იუნგი - აპოლონური და დიონისური საწყისები (თარგმანი - ნუგზარ კუჭუხიძე)

კარლ გუსტავ იუნგი - აპოლონური და დიონისური საწყისები (თარგმანი - ნუგზარ კუჭუხიძე)

შილერის მიერ ღრმად განცდილი და ნაწილობრივ დამუშავებული პრობლემა ახალ და თავისებურ ფორმაში დაყენებულ იქნა ნიცშესთან, 1871 წელს დაწერილ თხზულებაში _ „ტრაგედიის დაბადება“. ეს ახალგაზრდული ნაწარმოები,
მირიან ებანოიძე - ადამიანის შემდგომ

მირიან ებანოიძე - ადამიანის შემდგომ

ჩვენ ვვარდებით ხაფანგში, როდესაც ვფიქრობთ საკუთარ თავზე, როგორც საფუძველზე, სამყაროს ცენტრზე და სრულ ერთობლიობაზე, რომლის მიღმაც არაფრის წარმოდგენა არ შეიძლება.  ინტელექტი ჩვენია თუ საყოველთაო?
ზურაბ კიკნაძე - ბერდიაევის ანთროპოლოგია („მე“ - პიროვნება)

ზურაბ კიკნაძე - ბერდიაევის ანთროპოლოგია („მე“ - პიროვნება)

ბერდიაევის ფილოსოფიაში სამი თემაა გადამწყვეტი, სამი პრობლემა აწუხებდა მას მთელი სიცოცხლის მანძილზე: პიროვნება, თავისუფლება, შემოქმედება... ეს სამი რამ ერთმანეთზე გადაბმული, ერთმანეთიდან
ბადრი ფორჩხიძე - უპიროვნო აზრის გაგება სამყაროს იმანენტურ წესრიგთან მიმართებაში (გერმანული და ქართული ფილოსოფიის მიხედვით)

ბადრი ფორჩხიძე - უპიროვნო აზრის გაგება სამყაროს იმანენტურ წესრიგთან მიმართებაში (გერმანული და ქართული ფილოსოფიის მიხედვით)

ყოფიერებისა და ცნობიერების ურთიერთმიმართების საკითხი, ადრეული ანტიკურობის დროიდან ოდითგანვე მთელი სიმწვავით იყო დასმული ფილოსოფიის ისტორიაში. ყოფიერება გვევლინება ისეთი სახის ფილოსოფიურ კატეგორიად,
გეგი კუხალეიშვილი - კომუნისტური ფორმაცია და კონსერვატიული რევოლუცია

გეგი კუხალეიშვილი - კომუნისტური ფორმაცია და კონსერვატიული რევოლუცია

კაპიტალიზმი წარმოადგენს ლიბერალური (ანტი) კულტურის ეკონომიკურ საფუძველს. იგია ის ეკონომიკურ-ფორმაციული ჩარჩო, რომელშიც იბადება და თავის უმახინჯეს გამოხატულებას ჰპოულობს ლიბერალური (ანტი) კულტურა.